Wednesday, April 27, 2011

Lanvin Blanche collection, for a perfect ceremony


    Paris, Summer 1911, Jeanne Lanvin created the first wedding gown for her parisian couture house. One hundred years have passed and yet Lanvin has continued to create for several seasons the Blanche collection. Alber Elbaz' spirited bride reveals grace and elegance, for Summer 2011.
    Delighted by the feel of a satin ribbon, the sensuality of delicately draped satin crepe, or the impeccable finish of a pleated skirt edged with tulle and lace, her bridal laugh celebrates the happiest day of her life. From this immaculate wardrobe, she can choose between the discreet elegance of a coat-dress in washed silk faille, a top in washed canvas and ecru organza, embroidered with crystals, worn with a washed canvas skirt edged with white feathers. The more daring bride will opt for a ravishing dress in mastic radzimir, a more flamboyant greige silk tulle dress, or a candidly long silk satin dress with a pompom finish and picture neckline. The modern tone of a washed techno linen dress entirely embroidered with crystals and silk gazar tempers the romance of a long dress in washed duchess satin. An audacious ecru smoking suit displays flower-embroidered lapels, while a jacket in washed linen canvas partner a washed crepe voile blouse and a long skirt in ecru silk taffeta. The finishing touch of this capsule collection is an adorable ecru tulle veil embroidered with pompoms.
    Whether she seeks a modern or traditional wedding, every bride will be eager to accept this proposal from Lanvin, just in time for a royal ceremony…


    Parigi, estate 1911, Jeanne Lanvin crea il primo abito da sposa per la sua casa di moda parigina. Sono passati cento anni, e Lanvin ha continuato a creare per diverse stagioni la collezione Blanche. La sposa di Alber Elbaz, per l'estate 2011 rivela grazia ed eleganza.
    Deliziati dalla sensazione di un nastro di raso, la sensualità di crêpe satin delicatamente drappeggiata, o la finitura impeccabile di una gonna a pieghe bordata con tulle e pizzo,il sorriso della sposa, festeggia il giorno più felice della sua vita. Da questo armadio immacolato, si può scegliere tra l'eleganza discreta di un abito-cappotto in faille di seta lavata, o un top in tela lavata e organza color ecru, ricamato con cristalli, indossato con una gonna canvas lavato bordato di piume bianche. La sposa più audaei opterà per un abito incantevole in radzimir mastice, un più sgargiante abito in tulle di seta greige, o un candido abito lungo di raso di seta con una finitura pompon e scollatura. Il tono moderno di una "vestito techno" in lino lavato, interamente ricamato con cristalli e tempera gazar di seta, il romanticismo di un abito lungo in raso duchessa lavato. Un audace abito ecru fumo mostra risvolti di fiori ricamati, mentre la giacca in tela di lino lavato con una camicetta crepe voile e una lunga gonna in taffettà di seta ecru.
    Il tocco finale di questa capsule collection è un adorabile velo in tulle color ecru  ricamato con pompon.
    Se lei cerca un matrimonio moderno o tradizionale, Lanvin accetterà qualsiasi proposta da ogni sposa, giusto in tempo per una cerimonia regale ...


    Source URL: http://felipecamiroagas.blogspot.com/2011/04/lanvin-blanche-collection-for-perfect.html
    Visit felipe camiroaga for Daily Updated Hairstyles Collection

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive