Tuesday, July 12, 2011

The power of fragrances, impalpable strengh


    Perfumes have a power of persuasion than that of words, appearances, emotions and will. We can't reject the persuasive power of scent, it enters into us like the air we breathe into our lungs, it fills us, we totally dominated, there is no way to oppose it. (Patrick Süskind)  
    The power of fragrances, impalpable strenght.  
    There are perfumes called "normal, or" commercial ", which is commonly found on the shelves of all perfumes, those who recognize the simple passage of the person who has the skin, but unfortunately they have the speed of boring, as well as that of vanish when vaporized. On the contrary, there are perfumes called "luxury", those hard to find, expensive, very expensive, studied by the maitre-perfumier detailed information on working with secret ingredients, as mixtures were magical, these fragrances do not have the simple ability to remember moments, but also to postpone the mind to everyday objects, such as freshly baked bread. Just the bread is the back of mind that has found Serge Lutens, with its Joex de Peau, which smacks of wheat, barley and dried fruit . But even mentioning the past, and the art of the '900, as Spice and Wood by Oliver Creed, inspired by Le Bal, sets and costumes by De Chirico, staged in Monte Carlo in 1929, Spice and wood is a mix of cedar, pink pepper, vetiver, patchouli and clove. Another special fragrance is Armani Prive Royal Oud, enhanced by spicy facets, such as amber, myrrh and frankincense. But one of the most sought after, is currently Neroli Portofino, Tom Ford's new fragrance. A perfect mix of exotic, composed by the Tunisian neroli, bergamot, lemon, mandarin, lavender, orange blossom and rosemary. A difficult choice!


    Il profumo ha una forza di persuasione più convincente delle parole, dell'apparenza, del sentimento e della volontà. Non si può rifiutare la forza di persuasione del profumo, essa penetra in noi come l'aria che respiriamo penetra nei nostri polmoni, ci riempie, ci domina totalmente, non c'è modo di opporvisi. (Patrick Süskind)
    La potenza delle fragranze, una potenza impalpabile.
    Ci sono profumi detti "normali, o "commerciali", che si trovano abitualmente sugli scaffali di tutte le profumerie, quelli che riconosciamo al semplice passaggio della persona che lo ha sulla pelle, ma che purtroppo hanno la velocità di annoiare, tanto quanto quella di svanire non appena vaporizzati. Al contrario ci sono profumi detti "di lusso", quelli introvabili, costosi, molto costosi, studiati da maitre-perfumier al dettagio, con ingredienti segreti, come fossero miscele magiche; queste fragranze non hanno la semplice capacità di ricordare momenti particolari, ma addirittura di rimandare la mente ad oggetti di uso comune, come il pane appena sfornato. Proprio il pane è il rimando mentale che ha trovato Serge Lutens, con il suo Joex de Peau, che sa di grano, orzo e frutta secca.
    Ma anche rimandare al passato, e all'arte del '900, come Spice and Wood di Oliver Creed, ispirata a Le Bal, scenografie e costumi di De Chirico, in scena a Montecarlo nel 1929, Spice and wood è un mix di cedro, pepe rosa, vetiver, patchouli e chiodi di garofano.
    Un'altra fragranza speciale è Armani Privè Oud Royal, arricchita da sfaccettature speziate, quali ambra, mirra e incenso.
    Ma uno dei più ricercati, attualmente, è Neroli Portofino, la nuova fragranza di Tom Ford. Un perfetto mix esotico, composto da neroli tunisino, bergamotto, limone, mandarino, lavanda, fiore d'arancio e rosmarino.
    Una scelta ardua! 

    Source URL: https://felipecamiroagas.blogspot.com/2011/07/power-of-fragrances-impalpable-strengh.html
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